marsvin och vikt å lite annat tjafs :P

Alla tre bebisarna kommer faktiskt överens nu äntligen. Wilma och Donna har vart lite hårda mot Lotus. Är medveten om att det är så det går till i marsvins världen men jag blir ju så orolig över den lilla. Är en sån hönsmamma :O) Minsta grej nojjar jag mig över. Iaf det har vart en riktigt bra dag. Mycket mer harmoni i gruppen och de t.o.m delade sovplats tillsammans. Så sött var det :O)

Vi vart och köpte en köksvåg idag på clas ohslons så vi kunde väga dem allihopa. Lotus väger ynka 300 g men enligt en uppfödare på marsvinsforumet så är det normalt för en liten tjej som kommer från djuraffär. Vid sex veckor ska hon ligga runt 300-500 gram så det känns som en lättnad. Lilla Wilma som inte är så liten längre väger exakt 1 kg. Helt normalt det med för ett vuxet marsvin. Sen kommer ju vår gosisklump Donna med sina 1,2 kg. Det är oxå normalt tydligen men kan inte alls fatta att det bara är 200 grams skillnad på dem för Donna nästan vällde över hela vågen. Vi kunde knappt se vad det stod för siffra. Hon har alltid varit väldigt bastant så jag antar att det inte är nån fara med henne. Hon ser större ut än vad hon faktiskt va. Trodde hon skulle väga mer. redan som liten bebis så ploppade hon ut med 102 gram vilket är mycket för Wilma vägde 88 bara hihi. Ni som orkar läsa min blogg får ursäkta allt marsvinsnack :O) Är det enda min hjärna tänker på för tillfället :O)

Min chef Henrik ringde mig idag och undrade om jag kunde börja jobba nu på måndag för nu är det dags att va tidningsutdelare igen..Jippie ;O) Vart iväg och fick skriva på nytt kontrakt med fyra kronors löneförhöjning hihi. Kommer få betald semester nästa sommar med! Är så glad över det. Är mycket bättre än när det är inbakat i lönen tycker jag. Kanske man kan se fram emot en rikare och roligare sommar nästa år då :O) Så det blir till att gå upp vid fem på måndag typ. Inte för att jag ska klaga för då blir en viss man här i huset tjurig hihi, vilket är förståeligt när han redan börjat jobba då. Bara så typiskt att man ska börja jobba samma dag som tentan kommer. Men men det ska väl gå bra hoppas jag. Är bara tre timmar, är ju ingenting.

Annars idag har jag styrketränat med min skivstång. Är så himla roligt att köra pump själv med min favoritmusik. Är min fjärde vecka (tror jag iaf) som jag tränat det regelbundet. 3 ggr i veckan. Nu ska jag bli vältränad och inte känna mig som en degboll hihi. Jag mätte mig idag med. Ska göra det en gång per vecka så att jag märker nån skillnad på mig. Måste se till att gå mer regelbundna promenader med. Går rätt så ofta men inte tillräckligt. Det ska nog bli bra det här...känner mig motiverad iaf. Måste hålla liv i det så gott det går.

Nä nu ska jag sätta mig vid fläkten en stund och svalka av mig. Är så äckligt klibbigt varmt så jag dör. Varför ska det blir sommar nu för när jag längtat mig bort till hösten och vintern. Längtar efter kylan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0