Jul nr 2

Nu vart vi tillbaka igen till kära Göteborg :O) Kom hem igår iofs. Både skönt och tråkigt på samma gång. Saknar min mams och vänner och så. Men skönt att slippa sova på en bäddmadrass med Älskling.

Min mamma blev så glad för presenten. Hon ska få gå på rapsodhy in circus med Robert Wells å de där med cirkusen :O) Det är på Heden nu nästa helg så då kommer hon på besök. Hon brukar alltid titta på honom på tv så det känns kul att överaska henne med det här :O) Är bara lite orolig över vädret. Jag hoppas att det inte blir storm eller nåt annat som gör det svårt i trafiken. Inte kul att behöva ställa in det. Hon fick en dvd med "macken" oxå hihi. Min mamma är väldigt förtjust i alla gamla serier. Hon kan titta på dem om och om igen. Så söt :O) Jag är iofs likadan med mina favvo serier. Glömmer handlingen så lätt så jag blir lika överaskad och road varje gång även om jag sett det hundra ggr :O)

Det var kul iaf att träffa Lena och Malin :O) Hoppas vi kan ses allihopa snart igen. Vi hade det mysigt  i Malins stora hus med musik och tp :O)

Hos min syster så var det väl helt ok. Det var blandad stämning.  Är lite trött på hennes attityd för tillfället bara. Hon ska alltid bara prata om sitt och lyssnar inte och ska alltid veta bäst om saker och ting. Det måste va skönt att vara henne som alltid gör så perfekta beslut och alltid har rätt. Hennes liv måste ju va helt underbart då ;O) Hon kan va väldigt kall ibland med..aja usch orkar inte tänka mer på det nu.

Det har blivit mycket spelande vår tid i oskarström. När vi va hos mamma spelade vi nostalgiska barndomsspel som jag tvingade mamma och Christoffer att va med på :O) Typ mixmax, plockepin å så :O) Sen spelade jag ju som sagt tp med vännerna och även hos min sýster med Sofia och mamma :O) Den senare versionen va med barnfrågor och tragiskt nog gick inte det ens vägen ;O)

Gummorna lever för övrigt. Johannes tog väl hand om dem :O) Men d va så underbart för man märkte hur mycket de saknat oss. Wilma som inte gillar att bli kelad med så mycket var helt sjukt kelsjuk igår kväll :O) Så underbart :O) Hon kom fram och väntade på kel.  Alla tre ville bli gosade med hela tiden.  

Nu ska vi anstränga oss för att vara vakna så länge som möjligt. Som de pensionärer vi är så är det en bedrift för oss att vara vakna till över tolv. Mycket p.g.a jobbrutinerna som sitter kvar men kan tyvärr inte skylla på bara det. Bara för att vi ska orka med nyårsafton imorgon så blir det preparation ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0