Julvaka :O)

Nu är den äntligen här :O) Så mysigt! Vi är nästan helt färdiga nu. Har bara julgranen kvar nu. Är helt sjukt död i huvet bara och i kroppen. Har vart vaken sen kvart i fem i morse och det hjar vart fullt upp hela dagen. PÅ jobbet idag fick vi alla en varsin chokladask. Mums! Så nu har vi lite väl mycket gott här hemma i och med att vi fick två st plus att Christoffers pappa gav oss en med. Efter jobbet vart vi hemma och gjorde iordning oss och åt lite mat sen begav vi oss iväg till Liseberg. Typiskt att det tvunget skulle regna den dag vi väljer att gå dit. Men det va mys ändå. Vi funderade t.o.m att gå in till gasten men som tur va så öppnade de inte förräns vid 16 och då vart vi iväg på stan för att shoppa lite mer. Jag kommer nog aldrig gå in där igen. Förra gången var för flera år sedan och jag lipade fan nästan av det och har fortfarande mardrömmar av det :O/ Är sjukt lättskrämd i vanliga fall och den upplevelsen var hemsk. Jag var sist i ledet och såg hur de smög sig på mig bakifrån och sprang fortare å fortare emot mig...usch! Blir ju rädd bara av att tänka tillbaka på det det hihi.

Iaf. Köpte ett par byxor som inte är mjukisbyxor för en gångs skull :O) Behöver se lite mer proper ut nu till jul :O)

Resten av kvällen har vi myst i soffan, tittade på Groundhog day. Älskar den! Är en av älsklings favoriter med så vi har sett den ett par ggr :O) Vi har städat som galningar och slått in alla paket äntligen. Jag har lagat grönkål from scratch :O) Och även lyckats göra ris a la malta som är värdig mammas. Är stolt! :O) Älskling har kämpat med dammsugaren och tvättat golven och diskat och gummorna har fått en nystädad bur minsann. Nu är det bara till att njuta av julen :O)

God jul världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0