Min julberättelse :O)

Så nu var julen över. Det har vart en mysig jul, åtminstonde självaste julafton. Vi gick upp kl 7 och tittade på julkalendern. Sen bytte vi en varsin morgon klapp och därefter begav vi oss ut på en lång morgon promenad. Så himla skönt. Sen duschade vi och åt en mumsig frukost.
Vi tittade på ungefär halva "Big lebowski" och sedan åkte vi och hälsade på Christoffer morfar på sjukhuset. Han har nyligen blivit diagnoiserad njurcancer. Alla dessa hemska sjukdommar :O( Han blev iaf väldigt glad att se oss.

Vi vart hemma igen runt 14 och då började vi med julmaten och höll på med den långt in på Kalle Anka så kunde inte titta på den med den uppmärksamhet jag helst skulle vilja men ändå :O) Va så gott med julmat. Älskar grönkål och är så glad över att jag lyckades göra den helt själv. Lika god som mammas :O) Sen hade vi julklappsöppning. Fick en massa roligt :O) Vi har verkligen skämt bort varandra den här julen. Älskling skämtade förut om att det är halvt tragiskt för att med den mängden julklappar vi hade under granen så borde vi typ ha två barn eller nåt :O)
Jag är så jäkla stolt över en av mina julklappar till honom iaf, en real madrid tröja! Fatta att han blev glad och överraskad. Själv fick jag min efterlängtade mobiltelefon! Älskar den hihi :O) Fick även "grey's anatomy säsong 1 och 2, Gilmore girls säsong 4 och två ps2 spel :O) Star wars 2 och racthet and clanc. Andrea Boccelis senaste skiva även  Elin Sigvardssons. Plus presentkort på ett par converse skor som jag velat ha hur länge som helst :O) Av mamma fick jag presentkort på body shop. Tror att jag nämnt allt nu. Helt sjukt hur mycket. Vi är inte materialistiska alls ;O)

Resten av kvällen hade vi mysigt och åt lite gott till och glodde film och lekte med gummorna. De fick en tunnel i julklapp som är mycket omtyckt. De springer ut och in i den hela tiden. Den används även som sovplats. Kul att de tycker om den :O) Pratade i telefon med familjen och sådär med.
Saknade min mamma mycket bara men ska ju träffa henne snart. Åker ner den 28 decemeber och åker hem igen den 29. Snälla Johannes ska va marsvins vakt åt oss så vi kan för en gångs skull sova över en natt båda två.  Ska bli så kul att ge mamma hennes julklapp :O)

Vi hade tänkt att gå på midnattsmässa men kyrkan som ligger här jämte hade ingen och vi var alldeles för trötta för att åka till hagakyrkan. Har inte mycket till övers för kristendomen men tycker om stämningen på nåt sätt under julen. Alla tända ljus och körsångerna. Men det blev inget av d.

Annars så var vi hos christoffer mormor och släkt på juldagen. Inget som vi ansåg vara speciellt kul :O/  Den första kommentaren jag får av hans mormor är: Är du gravid?! Skitkul när man inte är det.! Jag skämtar och säger: nä jag är bara en tjockis och då får man tillbaka aa du borde nog tänka på vikten, det är farligt! Jäkla kärring! Du kanske borde mind your own business och tänka på att använda peruk eller göra n¨t åt rynkorna och puckelryggen ;O). Förlåt att jag inte eftersträvar att se anorketisk ut som resten av världen, Till mitt försvar hade jag en tunika på mig som sitter tajt om tuttarna och går lixåm rakt ut så man inte kan se om man har en mage eller inte. Är inte spetig på nåt sätt men hm tjock anser jag mig inte va men men.Oavsett vilket så skapar det ju inte nån lust till att njuta av kalkonen och sådär. Fattar inte hur man kan va så dum och säga nåt sånt till en bara. Vilken självförtroende boost!  Det sätter ju verkligen nivån på resten av dagen.  Sen så vart inte stämningen på topp heller bland resten av släkten. Otrevliga och lyssnar inte på nån av oss. ( behövs kanske inte nämnas att vi inte gillar släkten nåt värst) Christoffers morfar var iaf där med under julafton vilket var kul. Han va mycket piggare när han va hemma. Han är den enda som är go.
Så nu har jag skrivit av mig lite av mina aggressioner. Önskar att vi kunde ta tillbaka juldagen och bara stannat hemma och njutit av ledigheten. Idag så har vi tagit det lugnt iaf. Gick en morgon promenad idag med. Mys :O) Christoffer föreslog en annan runda än vad v brukar gå och det måste vara ödet för vi gick vid hamnen och när vi gick mot oss igen kom vi in i ett område som var det mysigatse jag endast sett i mina drömmar. Det kändes så jäkla rätt och hemma för oss båda. Vi träffade på ett trevligt par tillsammans med npgon av deras mamma och vi frågad edem lite om området och de sa att de var hyresrätter från bostadsbolaget. Det känns så himla konstigt och svårt att förklara men det är verkligen där vi ska bo i framtiden. Vi båda kan se oss bo där våra liv ut. Så när vi har pluggat färdigt så ska vi minsann kämpa för att flytta dit. Ska börja kolla redan nu. Åh så rätt det kändes.

Nu ska jag gå och lägga mig. Dags att jobba igen. Men bara en dag sen är vi lediga igen :O) Hade tänkt att gå på bio idag men orkade inte. Ska göra det imorgon istället. Sen på fredag åker vi till mamsen :O)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj,fick du både greys anatomy och gilmore girls. Jag är avundsjuk! Gott nytt år!!

2007-12-30 @ 19:10:58
URL: http://emelille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0