bad day :O/

Hade vårt möte med socialen idag. Det var hemskt! :O( Vill aldrig behöva ha deras "hjälp" igen. Känner mig så förnedrad och vår handläggare var så himla dömande redan innan hon lyssnat på oss. Som om hon har bestämt sig för att vi är oansvariga utan att veta nåt om oss. Förhoppningsvis får vi för denna månaden men det lät dock inte som om vi kommer kunna få hjälp med förra månaden då min mamma lånade pengar till oss. Det hade vart så bra om hon kunde fått tillbaka det lånet på en gång. Men det gick inte...Allt är helt sanslöst. Jag var tvungen att registrera mig hos arbetsförmedlingen idag fastän att jag har två jobb ( har tagit över Älsklings tidningsjobb nu med när han jobbar på liseberg) och att jag ska plugga om en månad. Jag sa till henne att ingen anställer en studerande på heltid. Det finns inga sådana jobb för en studerande och hon vart helt tyst och kunde inte direkt säga emot mig för hon visste att jag har rätt. Sen när jag väl va på arbetsförmedlingen och skulle förklara anledningen till att jag skrev in mig som arbetsökande när jag har två jobb och är studerande, så skrattade de bara åt mig och tyckte att systemet är helt rubbat. När jag skulle förklara min situation närmare så avbröt de mig och sa att det inte är nån idé att göra det mer komplicerat för mig, vi fyller bara i så lite som möjligt så att socialen blir nöjda och får sitt intyg och sen så avmarkulerar vi dig i början på september när du pluggar igen :O) Helt sjukt. Enligt handläggarna så hade jag fått större chans att få socialbidrag om jag inte gjort ett skit på hela sommaren och anmält mig på ams. Att ha två jobb medans jag pluggar borde ju visa ett engagemang tycker man att jag inte vill vara i denna situationen men istället så blir man straffad för att försöka undvika att få hjälp ifrån dem. Vi har vart så upprörda över det här hela dagen och jag kunde inte somna nu heller så vart tvungen att skriva av mig. Jag hoppas bara allt ordnar sig snart så den här känslan i magen av oro och panik kan försvinna.

Jag ska gå bredvid inatt kl 4 med den som har tidningsrundan på vardagarna. Ska även göra det natten till lördag och sen lördag till söndag så ska jag göra det completely on my own :O) Få se hur det går. Älskling somnade redan vid halv nio hihi Han skulle lätt somna innan dess utan problem. Han börjar oxå 4 nu, det här är hans fjärde dag han börjar så tidigt och han har ju det väldigt jobbigt då han måste gå hela vägen in till liseberg. Det tar 45 minuter härifrån så han är ju typ slut innan han börjat. Lilla älskling :O( Jag borde oxå sova men jag är inte så van vid att lägga mig så tidigt. Är lite nervös över att gå bredvid den här "snubben" bara. Älskling gick ju bredvid honom när han fick det här jobbet och tydligen är han lite konstig.

Annars så har det inte vart min mest tursamma period i livet. Igår så brände jag mig nåt sjukt på mitt ringfinger. Råkade sätta fingret i stekpannan när jag gjorde mina hemmalagade quornbullar. Jag överdriver verkligen inte när jag säger det här men jag stod med fingret i kallvatten i över en halvtimme. Så fort jag tog bort det så var det en helt outhärdlig smärta, och jag har bränt mig förut men aldrig att det vart så här hemskt. Kl halv fyra hände det ungefär och till kl 22:00 hade jag en ispåse fast på mitt finger och jag kände inte av isen ens. Och is gör rätt så jävla ont bara några sekunder på normal hud men inte på det fingret :O( Jag tog till slut av det då för att jag orkade inte ha det på och i ca en halvtimme så sved det hur mycket som helst men till slut gick det över. Nu är det en blåsa på där och lite rött men det känns knappt nåt.

Sen höll jag på att bli blind med i morse när jag skulle borsta tänderna. Jag hade precis tagit tandkräm på borsten och på nåt sätt flög en bit tandkräm iväg rakt in i mitt öga! Å det sved nåt hemskt. Jag bara öste på med vatten i panik :O) Jag hade precis tagit på mascara med så jag fick sminka om mig när det väl slutade svida. Inte min dag helt enkelt. Det är nån som inte vill att jag ska må bra helt enkelt som sabbar för mig.
Nu ska jag försöka somna iaf. Kommer antailgen inte lyckas särskilt bra dock med det för jag är pigg som bara den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0