det va ett litet tag sen nu

Varning för gnäll! Har inte orkat att skriva på ett bra tag. Det har vart rätt många tråkiga saker som hänt i vår ekonomi och det har gjort mig nedslagen och bara trött på eländet. Men det ordnar la sig till slut hoppas jag. Undrar bara när man ska få ett riktigt jobb...hur gammal ska man behöva va...å när man äntligen får in lite mer så att man inte bara överlever. Denna månaden har vi överlevt endast pga min underbara mamma. Så vi ligger på minus.Vet inte när vi ska kunna betala tillbaka henne. Det är nog det som känns mest just nu för jag vill inte att hon ska behöva ha med det här att göra. Hon förtjänar inte det :O( Sen nu med det här med min jäkla hemtenta oxå..om jag inte klarar den så får jag inga pengar av csn så då kan jag inte fortsätta plugga. Jag har redan siktat in mig på att jag misslyckas så att jag inte står där sen utan någonting så jag söker jobb för fullt. Kommer förhoppningsvis få fortsätta jobba på punkt se och då är det ingen fara så länge Älskling får ett jobb. Vi har sökt som galningar. Christoffer ska faktiskt gå på intervju nästa onsdag så lite positivt har hänt :O) hoppas han får det jobbet och att det täcker våra utgifter. Jag har inget jobb nu heller i juli, det var tydligen sommaruppehåll för tidningen jag delar ut, vilket jag inte hade alls förstått så det hänger verkligen på mitt resultat på omtentan. Snälla låt mig klara skiten! Känns segt med att kämpa för den här utbildningen bara när jag inte längre känner för att bli lärare. Är bara allmänt besviken på allt och särskilt mig själv. Jag fattar inte hur jag kunde få underkänt. Jag har aldrig fått underkänt i hela mitt liv :O( Nämnde jag för övrigt att jag har den "roliga" veckan ;O) Sen blir man ju inte gladare av det trista vädret, bara en massa regn å grått å kallt...

Lite att se fram emot ( måste tänka positivt :O))
*solen lär väl komma snart å då kan jag sola i parken medan jag pluggar
*Älsklings jobbintervju
*Har bestämt mig äntligen för att verkligen öppna ett eget café så fort jag kan, nån som vill hänga på så säg till? :O)
*Sarah Brightmans kommande album. Hon har väldigt mycket på gång och det är kul att kunna följa via forumet
*hösten är snart här igen och då kan jag ha på mig mig mysig höstjacka å vantar å halsduk :O)
*Träffa familj och vänner säkerligen snart igen. Ska åka ner så fort pengarna finns.Hade egentligen tänkt att åka ner nu nästa vecka när min syster fyller år och jag skulle även hälsa på min pappa som jag inte sett på evigheter men det får bli i augusti förhoppningsvis. Tina från Orsa är här i gbg för övrigt med och det va ett år sen sist vi sågs så det ska bli kul att kunna träffas lite.Hon har praktik här fram till augusti.
*Är kär i en låt "monsoon" med Tokio hotel, den är väldans trevlig att lyssna på :O)
*När Älskling blir en känd manusförfattare och vi är rika och bor i Kaliforninen :O) I know you can do it baby!
* Allt kommer ordna sig för oss till slut, det vet jag för det ordnar sig alltid för oss på något sätt, fattar aldrig hur för vi har haft så många skumma situationer men det löser sig jämt efter ett tag :O)



Sarah Brightman från Live earth 070707.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0