Allt är skit

Åh jag har jätte ont i halsen :O( Fick det igår kväll och har bara blivit sämre. Hade nog feber igår med för jag var jätte varm på pannan men resten av kroppen frös jag och det typ värkte i hela kroppen och i huvet. Fan vad jag hatar att bli sjuk. Jag hoppas det går över snabbt. Så typiskt för jag hade tänkt att hälsa på mamma i helgen. Jag hoppas jag fortfarande kommer kunna det.

Utöver det här så har det hänt nåt helt jävla sanslöst. För två dagar sen fick vi på skapande verksamhet reda på att vi inte kan bli klasslärare! Det är ju kul att få reda på såhär i efterhand när det är det jag utbildar mig till. Jag är fan redan barnskötare ju så att lägga tre och ett halvt år och få studiesklulder på att bli förskolärare som bara får lov att "arbeta" på lågstadiet är helt jävla sjukt. De anser att det står tydligt när man söker programmet. För att vem som helst ska ju förstå att arbeta inte är samma sak som att "undervisa" på skolan. Vilken sökande förstår den skillnanden när skapande verksamhet finns med på exakt samma lista som alla andra berättigande lärarprogram. Så jag utbildar mig till att gå runt som en jävla vikarie typ som hoppar in och hjälper till där det behövs. Jag är så jävla arg och chockad över det här. Alla på skapande har skickat ett protestbrev och nu senare idag ska vi ha ett möte angående det här. Jag hoppas bara jag blir piggare. Ska gå oavsett men skönt om man slipper må dåligt samtidigt. Jag kan inte fatta att det är sant. Allt är ju helt bortkastat nu för mig. När man väl försöker vara förnuftig och ha ett yrke som man kan få jobb på så skiter det sig ändå. Vi har fått fem extra dagar på oss att kunna välja om på valwebben. Jag har fan ingen aning vad jag ska välja. Vill ju gå skapande. Jag hoppas  fortfarande naivt att det löser sig. Det ska ju inte kunna få gå till såhär. De gör det ju medvetet känns det som. Att de vill att det ska vara otydligt för annars skulle ju ingen gå det här programmet om de visste vad man man lägger sina csn pengar på. Det borde vara som en klasskompis till mig sa, en stor jävla obs skylt på kursen så man fattar att man inte får ha en egen klass. Att det är en skillnad från resten av inriktningarna. Åh snälla att det här ordnar sig. Om det inte gör det så har jag ingen aning om vad jag ska välja för nåt. Lätt att bestämma det på fem dagar.
Nä nu ska jag gå och lägga mig i soffan och fokusera på nåt annat ett tag. Kan inte göra så mycket ändå förrän jag vart på mötet.  

Kommentarer
Postat av: nattrafiken

fy bubblan va jobbigt! hoppas det löser sig för dig! *håller tumme och tå* kraaaam!

2008-04-17 @ 09:56:09
URL: http://nattrafiken.webblogg.se
Postat av: Malin

Men fy så jobbigt! Jag hade också blivit skitförbannad. Tänk att man ska behöva läsa mellan raderna på information om utbildning. Det handlar ju ändå om massa pengar och tid. Fy!

2008-04-17 @ 14:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0