Jag ska bli lärare!

Idag ordnade sig allt angående min skola. Yay :O) Efter VFU:n så åkte jag tillbaks till gbg och pratade med en studievägledare som hjälpte mig. Jag kommer nu få undervisa ända upp till årskurs 6! Är så glad. Kommer läsa en extra termin bara och egentligen så behöver jag inte det utan det är självalt för jag vill ju gå kvar min skapande inriktning och gå två terminer, inte bara en. Så all is good now :O) En väldig lättnad. Om jag vill jobba med yngre åldrar så har jag ju min barnskötar utbildning och erfarenhet kring det. Nu har jag iaf den bredden som jag önskar. Kommer antagligen främst vilja jobba med årskurs 1-3, men man vet ju aldrig. Nu när jag har praktik igen så ska jag om tiden finns hoppa in i årskurs fem och se vad jag tycker om det.

Annars skiner solen och jag är glad över att allt har ordnat sig plus att det kommer bli en rolig VFU pga att jag inte kommer vara på samma ställe hela tiden. Skönt! Kommer få sluta tidigare också då vilket behövs då jag har mycket att göra i skolan när väl praktiken är över.

Nu ska jag kika på internet, sen träna och längta efter att Älskling ska komma hem :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0