Kultiverad som få

Är precis hemkommen från mitt första besök på Göteborgs operan. Älskling bjöd mig på Eugin Onegin
Vår första riktigt kulturella erfarenhet :O) De var väldigt duktiga allihopa men kände nog att det inte var helt min grej. Musikaler är det närmsta jag kan komma nära opera tror jag. Plus crossover dvs Miss Brightman. Gillade dock andra akten väldigt mycket. Den första va lite seg plus att handlingen var lite fjantig sådär men det va kul att få uppleva. Det bästa av allt var ju att under pausen inför andra akten så rusade jag och älskling iväg till shell macken vid nils ericsson för att få i oss nåt att äta. Det enda som fanns på operan var typ skumma mackor med laxpate i :O/ Dyra var dom oxå. Tror inte det är många som rusar ut och äter snabbmat på macken när de går och ser opera haha. Har haft en nice kväll iaf. Ny klänning hade jag på mig med som en klasskompis hittade efter skolan till mig. Vi tänkte först klä upp oss ordentligt men vi hade mer vardagliga fina kläder på oss. Valet stod mellan en mer "fin" klänning och den jag köpte. Känner att jag hellre lägger pengar på nåt jag kan använda ofta. Nu ska vi ha ute gummorna en liten stund innan vi ska sova. Stackarna har inte fått va ute nånting alls idag :O( Sleep tight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0