Sol och värme :O)

Är så glad över att det är varmt ute. Blir så himla mycket piggare och gladare. Särskilt under såna här omständigheter när skolan är skit och jag förskyld. Har dock njutit av solen ändå och trotsat förkylningen. Idag har vi legat i parken och solat oss. Låg och läste och hade det mysigt och gick en liten promenad. Det verkligen brände så där skönt på en när solen va på en men det var rätt så kallt när nåt moln kom ändå. Älskling somnade efter ett tag och snarkade sådär lustigt som han gör hihi. Jag hann iaf en bit in på en av kursböckerna som vi ska läsa vilket känns bra.

    

Imorgon har jag fått tid hos en studievägledare och jag hoppas att han kan hjälpa mig med att fundera ut hur min framtid ska se ut. Blir väldigt osäker på om jag ska jobba som lärare eller som förskolelärare...men nu medan jag skriver det här så känner jag på en gång att det är ju så himla mycket enklare att jobba sig neråt i åldrarna om jag känner för det än tvärtom. Nä bättre att ha en lärarutbildning i grunden. Så får det bli. Mötet som jag gick på i veckan var verkligen hemskt. Inga ursäkter här inte från gbg universitet utan bara skryt om hur bra de är. Svara på våra frågor eller hjälpa oss angående all upprördhet som vi alla kände var de heller inget vidare på direkt. Han som pratade fattar jag inte överhuvudtaget varför han var där för han kunde ju inte nånting. Hans respons till när jag sa att de borde ta ansvar över deras otydlighet på studeras hemsida och i kursplanerna var att: kan du inte läsa? Alla på mötet blev väldigt upprörda över den responsen och skyddade mig. Jag sa till honom att det finns ju en anledning till att ca 130 personer sitter här och är upprörda. Om fem hade missförstått, fine. Han verkade inte fatta ändå. Har iaf en fördel gentemot mina klasskompisar att jag började studera före bologna så jag har fortfarande möjlighet att vara lärare i mitt examensbevis genom att jag läser ytterligare en inriktning. Helt sjukt att jag ska behöva göra det men så får det ju bli. Jag hoppas iaf att jag har förstått det hela rätt. Det får jag iaf reda på imorgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0