Uppdatering för dagen

I dag har det vart en väldigt lång dag. Vart uppe sent igår och läste så in i helvete "den musiska människan" Efter att ha kommit till sida 172 kände jag att det fick va nog och att jag behövde sova och gå upp tidigt istället och läsa färdigt. Men det blev visst inte så ^^ Jag tryckte på snooze (stavas det så?) hela tiden och fick sen stressa iväg så jag skulle hinna till skolan i tid. Sen när jag väl träffade min klass så märkte jag att ajg ändå läst mer än någon annan :O) Vissa hade läst typ 2-5 sidor! :O) Så då kände jag mig mer lugn.Vår utbildning är verkligen flum. Iaf seminariet gick jätte bra och föreläsningen vi hade innan var jätte intressant. Han va skitbra på att föreläsa. Vi var hela tiden aktiva och behövde aldrig sitta stílla och endast lyssna på honom. Ulf Ernström hette han om jag inte minns fel. får kolla i anteckningarna sen. Ska nog köpa hans bok om berättarkonst. 

Annars så jag har stått i nästan två timmar och pratat med en klasskompis på stan efter skolan. Vi glömde helt bort tiden för vi hade sånt bra samtal :O) Vart helt yr i huvudet och stel i hela kroppen efter att ha stått på ett och samma ställe så länge hihi. Sen fick jag stressa hem i en halvtimma för jag skulle träffa Tinis därefter. Så jag slängde i  mig nåt att äta och fick bege mig iväg till stan igen. Alltid lika härligt att träffa Tina. Vi förstår varann så himla bra tycker jag och vi har samma drömmar om musiken. är kul att kunna inspirera varandra :O) Hon va så gullig och sa att hon hade haft en av mina låtar i huvudet sen hon hörde den. Det är ju den bästa komplimangen man kan få ju :O)  Vi ska kämpa vidare och få ut vår musik :O) Peppa peppa :O)

En jobbig sak är att jag har haft panikångest oftare än vanligt. Har huggit till flera ggr idag och det har tagit tid att bli av med det också varje gång :O( Så himla jobbigt. Har inte råd att gå och prata med nån psykolog och det enda som finns att erbjudas här som inte kostar sjukt mycket är präster och dit vill jag verkligen inte gå och prata.Har haft många tankar kring pappa på sistone. Tänker på honom varje dag men nu på senaste tiden har jag varit väldigt ledsen och inte kunnat hålla tillbaka tårarna. Kan tänka mig att det är det som påverkar min ångest nu mer än normalt :O/  

Så nu är jag hemma och har ätit en mumsig falafel tallrik. Ska kika på internet ett tag till och sen ska jag joina Älskling i soffan och mysa :O) Försöker förtränga att jag fyller 25 om fyra dagar :O/

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch då gumman! Har ni inget hälsogrejs på skolan men någon kurator? Det har dom iaf i Halmstad, tror inte det kostar någonting. Kram

2008-04-08 @ 18:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0