Svammel

Hm jag tror jag har en ålderskris eller nåt i den stilen. Har alltid haft panik över att bli äldre. Vill vara 20 för evigt! Fan kan inte fatta att jag fyller 25 det här året. Det är helt sanslöst ju. Diskuterade häromdagen att om 15 år är jag 40! 15 år är ju ingenting för sen jag tog studenten har allt gått så jäkla snabbt. Jag passar inte att va gammal och tråkigt vuxen. Har skumma tankar iaf  om det som har varit och hänt i mitt liv och om framtiden och vissa dagar kan jag undra hur jag hamnade här. Jag är nöjd med livet i stort men ja jag vet inte. T.e.x den eviga frågan om jag ska skaffa barn eller inte. Vi, eller jag ändrar mig hela tiden. Jag tror att det blir rätt så tomt om man inte skaffar barn i framtiden men samtidigt kan jag fan inte se mig som förälder, jag tror vi skulle bli bra föräldrar dock det är inte det men jag tycker inte det känns som mig. Hur ska man hinna ha roligt och överhuvudtaget lära känna sina barn när man typ jobbar jämt, kommer hem och lagar mat och duschar och allt sånt tråkigt som måste göras varje dag. Jag vill vara fri att göra det jag vill. Inte behöva tänka på nån annan. Det är ju det svåraste att leva med någon och det känns som om det räcker gott och väl att kompromissa med varann. Vill inte ha dit ytterligare personer som ska komma före oss. Sen så behöver man ju inte heller bli de traditionella föräldrarna som jag vet att vi inte skulle bli. Nä jag vet inte vad jag svamlar om egentligen. Jag vill helt enkelt inte att tiden ska gå så fort. Sörjer lite att jag aldrig kommer få gå på gymnaiset igen t.e.x, inte för att själva skolan va kul på nåt sätt men bara att få uppleva själva känslan att slippa ansvar på samma sätt som nu. Saker och ting var jobbiga då med men samtidigt lättare ändå. Är även trist att aldrig få uppleva att vara nykär igen. Skulle aldrig vilja byta det med det jag och älskling har byggt upp dock. Att vara nykär är rätt överskattat egentligen men väldigt mysigt oxå :) Nä nu orkar jag inte sitta här nåt mer och tänka. Hur som helst jag vill fan inte bli äldre. Allt är bra som det är nu ju. Ska gå och ta en macka eller två nu. Lite sen frukost hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0