Regn

Så jäkla trist väder! Jag kan ibland gilla den här typen av väder, gillar när det är mörkt och lite dystert för då kan man stanna hemma utan att få dåligt samvete och mysa och pyssla för sig själv. Men idag orkar jag inte med det här vädret. Inte kul att promenera i alls. Så det blir att träna på crosstrainern idag istället ikväll.

Idag har vi vart i stan en liten stund och kollat utbildning till Christoffer. Nu när liseberg är slut och det verkar inte som om han får jobba nåt mer förrän i mars så ska han plugga färdigt sin svenska så att han kan söka in i höst till lärarprogrammet, som det verkar bli. Han har 2,0 så han kan egentligen bli vad som helst men det är skitsvårt ju att veta vad man ska jobba med. Kanske han kommer på nåt som han kan trivas med som är mer välbetalt :O) Det hade ju vart nåt.

Själv så vart jag på min skola och de skickade runt mig hit och dit. Är så trött på att ingen kan sitt jobb. Ingen har hand om nåt känns det som. Blir så trött på det för det är inte första gången det händer och det har hänt väldigt nyligen liknande grejer- Iaf jag ska byta VFU plas då jag inte orkar va i Gråbo, det tar för lång tid och åka plus att det känns jobbigt att va med min handledare. Jag gillar henne men hon vet för mycket om mig. Vi kom för nära varandra och det orkar jag inte med just nu. Vill fokusrea på skolan och inget privat. Jag hoppas att det kommer gå bara. De är väldigt hårda när det gäller att byta plats.

Hämtade mina efterlängtade skor förut med på vägen hem! :O) Ska visa bild på dem senare. Fick dem av älskling i julklapp. Han lurade mig ordentligt för han köpte ett presentkort på dem så att jag skulle tro att jag inte skulle få dem. Jag önskade mig dem mest av allt så jag blev lite förvånad när jag checkade in julklapparna under granen och inget stort paket fanns med :O) Men nu är d äntligen mina. Kommer dock inte kunna använda dem förrän till våren och kan vekrligen inte använda dem om det ska regna så här för de är tydligen dåliga på tåla väta sa försäljaren. Han var oxå dålig på sitt jobb för övrigt. Visst ska väl skoförsäljare klämma på ens tår och säga till om de passar eller inte. Jag t.om. frågade om de verkade passa och han sa bara att det avgör du själv. Va fan! ;O) När man va liten mätte de ju alltid och grejade och kollade om det var exakt en centimeters mellanrum. Även om de inte mäter när man har en vuxen fot ska de ju iaf klämma på mina tår!  Inte va så likgiltig och säga att man kan ha hur stora som helst så länge de inte är för små. Knäpp va han. Men jag tror de passar iaf. De kändes bra.

Nu ska jag spela lite wow med älsklingen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0