Det känns bra blandat med ångest

Väntar på att jag faller ner i avgrunden. Mycket har varit väldigt bra på sistone, för bra. Det är oroväckande, mitt liv har alltid haft en mörk baksida vilket jag så sett fortfarande har kvar i minnet men som inte är lika påtagligt just nu iaf. Oavsett vilket så väntas ju min första resa i augusti till Spanien.

Snart firar vi vår tredje bröllopsdag vilket är helt sjukt. Fine, att vi vart tillsammans "skitlänge" men att vi vart gifta hälften av det är skumt. Då ska vi antingen åka en dagstur till skagen eller till oslo. Har inte bestämt oss än. Idag fick vi våra löner och har haft en trevlig materialistisk dag. Har även äntligen piercat mitt vänstra ögonbryn. Är jätte nöjd med den! Lite svullet dock för tillfället men skitsnyggt :O)

I morse när jag loggade in på min myspace så hade Amelia Brightman svarat på mitt önskemål om att hon skulle lägga upp en av mina favoritlåtar igen och hon hade gjort det! Blev så himla glad. Kan inte fatta att hon gjorde det för min skull hihi. Hon hade to.m spelat in den utan studio och med enkelt komp på gitarr. Nu har hon lagt upp den vanliga versionen igen men det var verkligen som en liten privat konsert :O) Så nu har jag fått ut mitt besatta jag och nu till den viktigaste biten av min onormala lycka:

Vi ska på lördag träffa vår blivande Alva! Och ganska relativt säkert kommer hon spendera våra dagar med oss t..o.m nästa vecka! Det är som så att en uppfödare här har en tik kvar som är 1 och ett halvt år. Hon har underbett och därför vill folk inte ha henne för de flesta hundägare bryr sig om att ställa ut och de får avdrag för det. Då vi inte är onda människor ^^ så är vi väldigt intresserade av att ta oss an henne fastän att vi missat hennes valptid. Det känns tom som en fördel då hon är rumsren och vi kan utan problem ha henne på dagis om det nån gång skulle vara ett issue. Plus att det blir billigare än 15 000 som en valp skulle kosta. Vi ska iaf dit och hälsa på och jag har svårt att tro att vi kommer lämna dem med ett nej. Om det nejet skulle finnas så kommer nästa kull om fyra veckor vilket gör att vi behöver vänta 12 veckor på vår vovve. Kan inte fatta att det är sant. Har väntat hela mitt liv på min/vår egna vovve och nu är tiden här! Trodde inte det skulle bli aktuellt förrän till vinter men nu när vi hittat en uppfödare som bor nära så väljer vi henne istället för i Linköping. De känner dock varann och hjälper varandra med uppfödingen av Bolognese då den inte är så stor i Sverige så jag tror inte hon ska bli ledsen som vi stått i kö hos så länge.

Aja det har som sagt vart väldigt intensiva lyckodoser då jag även köpt Versatile Doom med HIM deras live konsert på dvd plus en massa annan "skit" som jag trånat efter under vår fattiga månad. Nu ska jag fortsätta glo på den. Don't worry, be happy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0