Spacemen+ min musikhistora




Sjöng en cover på den låten idag. Rätt svåra ord i den.Skulle va kul att göra en ny version på den. Den är iaf sjukt bra och betyder nåt alldeles särskilt för mig pga att denna låt var en låt som både jag och Älskling kom ihåg väl när vi började prata i telefon som vi båda gillade. Plus att detta var väl egentligen första gången i mitt liv då jag verkligen började få någon ordentlig musiksmak förutom pojkband och Ace of base :O) Dock var jag jävligt konstig som barn och var typ kär i Robert wells när jag var liten. Plus att jag lyssnade på femtio och sextiotals musik fram till pojkbanden tog över. Nu istället är det Sarah Brightman jag är besatt av och det har hållt i sig sen jag var 13. Plus alla metal band som jag gillar.

Nu ska jag försöka mig på att laga kålpudding för första gången i mitt liv, på quornfärs förstås. Hm vet inte hur det här ska gå. Vill ha det färdigt till älsklingen kommer hem från hans pappa som den hemmafru jag är ;O)

För övrigt har påsken vart bra. Firar den inte direkt som jag gjorde när jag var barn. Ingen äggrullningstävling i skolan eller leta efter gömda påskägg. Ingen påskbrasa(thank god for that egentligen) Så farligt för alla små djur i naturen. Har heller inte klätt ut mig till påskkärring, även om folk kanske tror det med min besatthet med rouge :O)

Aja back to the kitchen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0