Brinner i grannhuset

Det brinner i grannhuset. Det är fullt av brandmän och poliser och ambulanser. Det är verkligen obehagligt.. Jag är livrädd att det ska sprida sig även om polisen sa att det inte skulle det. Vi vaknade av att nån skrek helt sjukt mycket och då vi bor där vi bor så blev man mest irriterad och trodde att det va nån alkis då det finns en hel del här men sen så skulle Älsking till jobbet och såg i fönstret vad som hände. Jag hoppas de släcker den snart. De har hållt på jätte länge nu, åtminstonde i mina ögon. I över en timme iaf hittills. Jag vet inte vad som är brukligt. Är så himla rädd för att ett husdjur eller nåt har brunnit inne. Usch jag hoppas det ordnar sig för de berörda och att det inte sprider sig hit. Har iaf alla fönster stängda. Ska ta och sätta mig vid fönstret igen. Kan inte somna om förrän allt är som vanligt och vet säkert att det inte sprider sig. Vet redan säkert egentligen men är skitnojjig ändå. Stackars Älskling sitter på spårvagnen nu och ska städa "kära" Liseberg. Fatta vad hemskt att förlora alla minnen och saker man har. Hela ens liv man har byggt upp. Usch jag hoppas aldrig det här händer oss. Har ju vart med om det en gång förut i vår trappuppgång när vår tvättsuga brann i Eriksbo. Då behövde vi inte utrymma iaf men fan vad rädd jag var då och Älskling var helt cool lugn, vilken tur att nån av oss är det. Jag slutade verkligen fungera när det hände. Helt paralyserad vilket inte är så bra...jaja nu ska jag återgå till fönstret utifall nåt nytt händer.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0