Mina favoriter som liten

Jag älskade frontsångaren i Trance dance när jag var liten. lyssnade jämt på dem. Minns att jag fick blandband med dem av min pappa.




Troll hade jag en LP-skiva med som jag och Lena lyssna på konstant när vi lekte med barbie. Fast vi tog den på högsta hastighet så det lät som chipmunks ungefär ^^


 

Åh min första riktiga besatthet och kärlek, Robert Wells hihi. Denna låten lyssnade jag på jämt och minns att jag hade två LP-skivor med honom som var mer poppiga än det han är känd för nu. Låtsades jämt att jag var han och satt vid min leksakspis som riktigt liten och låtsades att jag spelade piano tills jag var stor nog att sitta vid orgeln :O) Fan helt sjukt att jag hittade den här låten, you tube är så jäkla bra. Skulle för det första aldrig se nåtnitng med Sarah Brightman om inte det fanns och man kan verkligen hitta allt där som man glömt bort.



Min andra riktiga besatthet som började på lekis tror jag och höll i sig till jag var typ 11-12 var The Boppers haha. Jag lyssnade på Ace of base och Roxette och allt som alla andra älskade under den här tiden men de här var jag helt kära i. Väldigt skum grej kan jag tycka nu i efterhand, men väldigt roligt :O) Peter Jezewski kunde jag fan ha dött för på den tiden hihi


 
Om man ska välja en enskild låt så var nog den här en av min absoluta favorit. Gillade verkligen Tone Norum. Men "rytmen av en regnig natt" vart också en låt jag älska med Millas mirakel.






Det finns helt sjukt mycket mer men blir väldigt långt inlägg då ^^ Anledningen till att jag vill minnas tillbaka är att vi fick en fråga angående vårt första musikminne i skolan och kände nu att jag ville analysera mig lite mer :O)
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0