Lydnadsproblem

Har precis varit ute på en lång regnig morgonpromenad med Bilbo. Han har börjat bli lite väl bossig sen semestern. Antar att det beror på att vi vart ifrån honom en vecka. Han har aldrig brytt sig om andra hundar eller människor förut direkt men nuförtiden flippar han helt ut och skäller och han lyssnar inte alls när vi är utomhus. Han är stressad och tror att han måste försvara oss och ser området som sitt revir. I och med att vi inte har nån trädgård då vi bor i lägenhet blir det ju lite problematiskt att han tror att inga människor får vara här i området. Jag hoppas verkligen jag kan hitta rätt metod för det här. Har sett en förbättring idag när jag testade att blocka honom från hunden eller vad han nu möter så att det blir mitt område och inte hans men har ingen aning om det kommer funka i längden. Har läst om olika alternativ som man kan göra och ska testa allt tills han förstår att han inte behöver hålla på sådär. Vår lilla ultimata lugna Bilbo har blivit värsta tonåringen. Det värsta är att få hans uppmärksamhet ute. Han tittar på allt annat, vilket han inte gjorde förut. Han är dock väldigt duktig på att gå fot och det börjar sätta sig mer och mer och han är lugn i övrigt men när nåt händer så blir han så stressad. Tycker att vi 'r bestämda mot honom men tydligen inte tillräckligt än så länge.
Han har för övrigt blivit klippt med då hans tovor var helt omöjliga att få ut efter vi vart iväg på semester så han ser inte ens ut som vår gamla Bilbo *snyft* Jag hoppas det växer ut fort hans fina päls. Han ser så liten och ynklig ut nu stackarn, kanske därför han måste bli macho till sättet ^^

  

Nu ska jag ta och äta frukost och njuta av min ledighet. Det är verkligen mys på schemat idag, stanna inne förutom när det är dags för promenader med Bilbo, glo på film, spela det nya spelet spore som är hur gulligt som helst och läsa en bok. That's the plan. Vill gärna se Vampyrer på bio dock med men det blir inte idag. Det får blir när Älskling är ledig för han börjar fyra på helgerna nu stackarn. Är så glad att jag slipper det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0