Jag trotsade vädret

Så jag trotsade vädret och begav mig ut på tre promenaden idag fastän att det regnade ganska så mycket då. Tänkte för mig själv att det går ju över snart. Tog på mig regnjacka iaf (dock inte gummistövlarna) När jag kommer upp till parken så har redan regnet ökat så att det egentligen är outhärdligt. Bilbo var redan dyngblöt och ville egentligen bara hem kändes det som. Sen ser jag resten av hundgänget samlade upp emot ett träd och där stod vi ett bra tag (fast att trädet inte skyddade värst mycket)och när vi trodde att det inte kunde bli värre så blev det d :O) T.o.m Kevin som är den som jag trodde skulle stå ut med mest av oss var den som vände och gick hem när vi väl påbörjat vår promenad. Men vi andra gick hela vägen och som sagt det ökade hela tiden och på flera ställen på berget så var det helt igenbommat med vatten som jag tvingades gå i. Det var som att kliva i en sjö. Jag skojar inte när jag säger att det va säkert 10-15 centimeter med vatten. Jag vart tvungen att bära över lilla Bilbo. Jag som hade mina gamla converse skor på mig med. Jag var verkligen blöta helt igenom hela mig, inte bara fötterna utan hela kroppen. trosorna och bh:n var helt blöt upptäckte jag när jag kom hem. Efter ett tag spelade det liksom ingen roll längre för man var redan blöt så det var lika bra att traska vidare. Men jag är iaf stolt över att vi trotsade vädret och fick vår promenad. Nästa gång det duggar lite kommer jag inte ha lika svårt att gå en längre runda. Bilbo verkade t..om vänja sig lite vid vattnet. Han är i vanliga fall inte nämnvärt förtjust vid vatten. Är det lite fuktigt i gräset går han inte dit utan går på asfalten, på den nivån är det :O) Men han va duktig idag. när vi kom hem kröp vi ner i sängen och sov i ca en och halv timme.

Känner mig fortfarande tagen av denna promenad. Men har haft lite myskväll iaf. Ätit vegetarisk sushi och mazarin (er skäms) och sen har jag tittat på ett avsnitt av förhäxad och älskling och jag har spelat vårt nya spel som jag inte kommer ihåg namnet på nu. Nu ska vi titta film iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0