Lotus mår bra som tur är

Har inte uppdaterat så flitigt denna veckan så det blir många inlägg på rad nu. I tisdags så vart vi med lilla Lotus till veterinären. Vi var så oroliga för vi hade under helgen upptäckt en stor mörk böld på hennes rumpa och självklart trodde vi det värsta att det var en tumör. Jag har haft ont i magen sen innan vi fick tiden och det gjorde inte besöket hos mamma eller Bilbos födelsedag särskilt rolig när jag oroade mig över Lotus. Men föröskte koppla bort det så mycket jag kunde. Som tur var så var det helt ofarligt och den gick tydligen att tömma ut med tops. Nån äcklig grå gegga kom ut ur den. Blä. Vi är så lättade och lyckliga över att hon är frisk. Man kan operera bort dem men bara om de växer tillbaka igen. Den har inte gjort det som tur är så jag hoppas att det förblir så. Det kan ske på en dag bara och nu har det ändå gått snart 5 dagar. Dock måste vi få Lotus att tappa lite i vikt speciellt om vi behöver operera henne. Nedsövningen är mer riskabel om hon är överviktig. Hon är yngst men också störst. De får samma mat en ändå är det sådan enorm skillnad på dem. 1100 gram ca väger hon och hon ska helst inte överstiga 1 kg. Ännu hellre att hon ska väga 800-900 gram. Får se hur det går. Vi har gjort så att de får leta efter mat och får jaga mig så att de får lite mer spring och än så länge verkar det funka. Alla tre gummor har blivit piggare och beter sig nästan som bebisar för de skuttar och har sig. Ibland får man se ett litet hopp men nu har de verkligen hoppat runt jätte mycket på mattan och lekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0