En liten vovve

Att man kan förutsätta hur en dag eller natt ska bli kan man verkligen inte. Älskling väckte mig kl 05:00 i morse med en liten hund i famnen. Han hade hittat den på vägen till spårvagnen utanför butiken "Time" ungefär. Vi har träffat på denna hunden tidigare med sin ägare när vi promenerat med Bilbo så vi vet att den heter Tyson men vi har dock ingen som helst aning vad ägaren heter eller hur vi kan nå henne. Har satt upp lappar nu hela morgonen och även kontaktat polisen. Vi ska ta hand om honom och om vi inte fått något svar så får vi kontakat polisen igen. Fattar inte hur man kan "tappa bort" en sådan lite vovve. Det är en yorkshire terrier och av att söma sedan tidigare möte finns det inte en chans att den har rymt, snarare att ägaren glömt bort sin vovve tyvärr.  Jag hoppas verkligen inte att det är så. Han verkar ha problem att sitta också upptäckte jag för en liten stund sen. Han har iaf slappnat av lite mer och är nyfiken på lägenheten och viftar glatt på svansen. Han har precis fått lite mat nu med. Bilbo är sjukt svartsjuk och gnyr och försöker markera att matte är min typ :)
Ägaren är iaf en ordentlig rökare för det stinker i hela lägenheten av rök. Stackars vovve :O(
Jag gick och lade mig kl 03:00 så har bara sovit i 2 timmar som allt i och med det här. Älskling är på jobbet och kommer hem vid tolv ungefär och då ska vi ringa på hos folk. Vågar inte göra det själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0