Hälsa

Idag/igår är sista dagen på min pencilinkur! Så himla skönt att inte behöva ta de där äckliga tabletterna nåt mer. Mitt öra känns bra och jag ska aldrig röra en tops igen (har sagt det förut också) men nu ska jag minsann hålla löftet.

Ett annat löfte har också ändrats. Christoffer har gått med på att jag får äta choklad igen men max 1 gång per vecka och bajsgrejen gäller fortfarande om jag bryter det och äter mer än en gång. Det är över två månader sedan sen jag åt min kära lindtchokladkaka och idag fick jag äta en. Kändes konstigt men ljuvligt :) Det känns iaf mer humant och inte så extremt att endast få äta det på jul och födelsedagar. Har ätit typ äckliga kakor istället ibland och då kan jag lika gärna äta choklad som jag verkligen ÄLSKAR. Men som sagt 1 gång per vecka.

Jag och Elin och Sara ska även börja träna på sportlife ihop. Iaf vi ska testa i en vecka gratis och se om vi trivs. Ingen av oss tycker det är lätt att gå dit själv och behöver någon som sällskap för att vara motiverade. Åtminstonde till en början. Tycker det är läskigt att gå dit själv. Fattar inte hur jag lyckades vara så motiverad på gymnaiset för länge länge sedan. Jag började träna där själv och gick verkligen dit regelbundet. mer än tre ggr i veckan t.o.m. Min förhoppning är att jag ska fortsätta så nu också. Träningsdvd:erna som jag köpt funkar inte så bra för mig. Det blir så tråkigt efter ett tag. Att träna pass i grupp är roligare. Det är så jäkla dyrt bara så har inte riktigt bestämt mig ännu om jag verkligen ska binda upp mig. Promenaderna räcker inte längre som träning för det händer inget med min kropp. Kommer fortfarande inte i mina favoritbyxor och står still på vågen. Tycker ändå att jag äter rätt så bra. Äter havregrynsgröt på morgonen med mjölk eller havremjölk i +skivad banan. Sen äter jag alltid vegetarisk mat och det är ju bra. Det är brödet som jag har haft svårt att sluta med som jag tror är boven till att det står still för jag tycker det är sjukt gott med salt bregott och kan bre på lite väl mycket på smörgåsen. Skitäcklig vana jag har :O/ Nu när jag ändå fått tillbaka chokladen i mitt liv så ska jag faktiskt sluta äta bröd under en tid för att se om det händer något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0