Stress på IKEA

Igår umgicks jag med Linnea och vi vart iväg till IKEA på en väldigt kort visit. Vi kom dit kl 17:00 och de stängde 18:00. Både jag och Linnea är på samma nivå och är väääldigt långsamma av oss med allt vi gör. Jag har äntligen hittat någon som äter lika långsamt och velar lika mycket som mig. Därför var det lite komiskt hur vi fick skynda oss för en gångs skull, det gick inte så bra. Trodde IKEA skulle ha öppet till 20:00. Så vi stressade i oss  mat och fika i en halvtimme och resterande av tiden stressade vi runt för att hitta åtminstonde nånting att köpa med oss hem. Lyckades få ihop nånting, en pizzaslicer då jag råkade slänga den vi hade med pizzakartongen för en tid sedan. Köpte en alldeles för stor mörklila morgonrock som jag ska byta när vi ska åka dit igen i veckan. Vad köpte jag mer? Jo vita spetsgardiner, en vattenkanna att vattna blommorna med, en sån där rulle som tar bort ludd och päls. Köpte även vita stearinljus och ett paket doftande värmeljus. Det som jag hade tänkt att köpa var en matta, ett nytt duschdraperi och en lampa, men det får bli vid ett senare tillfälle. IKEA är egentligen så himla tråkigt, föredrar att köpa äldre möbler egentligen men tycker att det är roligt att åka dit och titta mer än att jag gillar möblerna. Men några fina saker finns det allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0