Borås djurpark

Söndagen begav oss Älskling och jag tillsammans med Tina och hennes David till Borås djurpark. Där har jag inte varit sen jag var liten, typ 5 år eller vad kan jag ha varit? Det var väldigt mysigt att titta på alla djuren. Det regnade först men sen fick vi till och med sol i slutet av dagen. Jag får en så dubbel känla av djurparker bara. Det är bra att de engagerar sig i att hålla kvar djurarter som är nära att utplånas och att det är i utbildningssyfte för människor så att de lär sig behandla djuren väl. Djuren lever ju också mycket längre i djurparker, men man märker ju hur uttråkade de är. De har inget syfte längre, de får maten serverad och har inte några större ytor att röra sig på. Även om det verkar välskött så går det inte att jämföra med det vilda naturlivet. Något jag stör mig otroligt på är hur vissa småbarnsföräldrar inte lär sina barn att visa respekt mot djur. Det står stort och tydligt att man inte ska banka på rutor eller skrika eller liknande för djuren kan bli stressade men gör föräldrarna nånting för att utbilda sina barn, nej. De står bara och skrattar åt att barnen skriker och bankar på rutorna och tycker att sina barn är så gulliga och lustiga. En av vargarna blev så stressad och ville skydda sin flock genom att attackera och sprang rakt in i glasrutan och de fortsätter ändå och bara skrattar. Jäkla idioter. Förutom sådana störmoment så var det verkligen underbart att få titta på vargarna. Så magnifika! Det var en fin dag. Vi vart helt slut när vi kom hem. Tina och älskling blev lite tröttare än oss andra tidigare dock ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0