Borta bra men hemma bäst

Nu är vi hemma igen från en vecka på Kreta. Det var både en positiv och negativ resa. Tyvärr fastnar det negativa i minnet mer.

- Dåliga sängar, vaknat med ryggont varje morgon
- Minimal dusch som får en att känna sig som en giant
- Utanför hotellet var det konstant galen trafik som om det vore en motorväg, dag som natt på en liten väg utan filer, fick springa ut och hoppas på det bästa varenda gång vi skulle över vägen och blev konstant tutade på. Nä tacka vet jag Sverige med lite mer struktur
- Djurhållningen är riktigt dålig. Hundar och katter sprang lösa överallt. Avmagrade, skabbiga pälsar och livrädda för att kunna gå nånstans. (med tanke på vägen) Vill rädda dem allihop.
- Utav 7 dagars ätande så var det högst 2 måltider mat som kändes ok att äta. Vart finns den goda grekiska maten nånstans? Då vart vi ändå duktiga turister som försökte komma bort från det turistiga men förgäves.
- Väldigt dålig service! Är ett glatt hej eller bara ett enkelt hej  för mycket att begära.
- Älskling blev sjösjuk och spydde på en timmes båttur i Chania hamn
- Hemlängtan, saknade Bilbo och gummorna alldeles för mycket och vårt hem. Vardagen helt enkelt. det är kul att bada men sen vill jag gärna kunna göra vanliga saker och inte titta på makedonisk TV på kvällen där de säljer skumma föremål, även om det hade sina höjdpunkter att titta på :)
- Mygg! Har säkert 30-40 myggbett på mig
- 35 grader i skuggan 45-49 grader i solen
- Alla jäkla inkastare! Låt mig kolla på saker i lugn och ro! Jag bestämmer själv vad jag vill köpa eller ej!

+ Helt otroliga landskap med berg och hav
+ 2 års fängelse om man dödar deras landsdjur geten
+ Intressanta utflykter. Vart till Knossos, Heraklion, en lagun och lite annat smått och gott. När man väl kom in i de riktiga byarna och städerna var det otroligt mysigt
+ Starbucks i Chania! Hjälp vad gott det är med mocha frappuchino!
+ En organisk hälsokost butik spelade Sarah brightmans "Only an ocean away" :) Köpte en bodybutter bara för det.
+ 35 grader i skuggan 45-49 grader i solen
+ Vår lilla katt som besökte oss på altanen. Borde dock vara med på minus sidan också för har ångest över att den ska vara där själv. Hoppas det är fler gäster som tar hand om den. Katter är ju iaf självständigare än de stackars hemlösa hundarna.
+ Resan hem! ;)
+ Att spendera tiden med min Baby, oavsett var vi är eller gör så är det alltid fint att vara med dig




Kommentarer
Postat av: bitterfittan

åh jag älskar kreta! nu blev jag sugen på att åka iväg hehe

2010-09-23 @ 02:01:50
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0