Döda ting?

Införskaffade lite nya prylar till hemmet häromdagen. Min älskade kruka som jag fått av mamma för länge länge sedan gick sönder i april och jag hade fortfarande inte kunnat med att slänga den.  Den är inget speciellt egentligen, varken dyr eller den snyggaste krukan någonsin men jag har haft den så länge och den är värdefull rent nostalgiskt. (Sätter lite för stort värde på vissa materiella saker, som om de har en själ.) Jag har letat och letat efter nån liknande men nu äntligen har jag insett att jag inte kommer hitta en identisk kruka som gjordes för typ 15 år sedan så har nu köpt en ny som jag tycker är fin! Jag har bearbetat och gått vidare ;)

   

Köpte även en väggklocka. Det är nåt med klockor och oss som inte funkar för vi har under hela tiden vi bott ihop aldrig haft en fungerande klocka förutom på mobilen. Vi har försökt flera ggr men det har alltid vart nånting som gjort att de gått sönder på en gång. Så vi har antingen haft dem mest som dekoration eller ingen alls. Denna gång var inte olik utan samma dag vi köpte klockan så var den lilla visaren helt lös och dingla omkring så det inte gick att ställa in rätt tid. Så nu har vi gått och bytt den och hör och häpna, den är uppsatt på väggen nu i köket! Den fungerar, än så länge, får se om vi har bättre tur med denna. Det känns nånstans som om det är nån som gör oss ett litet spratt.


Har även varit och hämtat färg och spackel så tror jag ska börja måla imorgon när Christoffer är iväg på magicturnering. Om det inte är badväder då förstås. Ska bli så skönt att ha ett fräschare badrum!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0