Ledighet

Idag är jag och älskling lediga! Vi har hittills bara gått en morgon/förmiddag promenad in till stan med Bilbo och sen vart vi och handlade lite smått och gott. Har ätit lite sen frukost och nu sitter jag här och tjatar. Vi har jobbat hela helgen och jag skulle typiskt nog börja jobba samma dag som vi skulle iväg på snabbvisit till Oskarström. Vi firade systern min på hennes 40 års dag. Det var himla trevligt att träffa hela släkten! Det är inte ofta det händer. Dock var både jag och älskling mest som zombies på festen efter att vi gått upp 03:50 för att jobba till kl 10 för att stressa oss hem för att duscha snabbt och sen iväg till tåget där det var proppfullt. De med barnvagnar kunde ju inte ens komma in ordenligt. Skamligt av SJ tycker jag att ta in så mycket folk när det inte finns plats! Stackars älskling fick en resväska i ryggen som hade råkat falla ner från bagageutrymmet där uppe. Så vi vart måttligt glada över denna resa, med våra trötta huvuden och ömma fötter tycker jag att vi förtjänar nån typ av medalj ^^ Sen åkte vi hem igen samma dag för att sova 3 och en halv timme för att sedan vakna till 03:50 alarmet igen och jobba. Men som sagt nu är vi lediga en dag så ska fokusera på det nu :) Men måste få klaga av mig lite. Imorgon jobbar vi igen fram till fredag förmiddag. Sen är vi lediga på lördagen. Vi firar vår femte bröllopsdag på fredag med så det ska bli mys!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0