Utvilad

Det märks tydligt när kroppen och psyket har fått tillräckligt med vila och "semester". Även om jag pluggar två kurser på distans blir det inte så himla mycket att göra, så dagarna har varit väldigt slappa och sköna. I vanliga fall är jag fenomenal på att ta det lugnt men det verkar som så att jag är färdigutvilad, åtminstonde för en stund.

Jag har idag börjat fixa och dona i lägenheten, nämligen: dammsugit, diskat, plockat in kläder, dammtorkat, plockat bort torkade blommor och blad på alla våra växter, börjat att sortera bland alla våra mängder av tråkiga papper som vi sparar på utifall att det är viktigt. (har insett att den dagen aldrig kommer när de behövs tas fram) skapat nya datummappar på skrivbordet till alla våra foton och försöker få ordning på dem så man lättare ska hitta... det är inte det lättaste jobbet då vi under ca 3 och ett halvt års tid lagt alla foton i en och samma mapp.

Har skaffat mig en ny mobil och har ägnat mig åt att installera den. Det tar sin lilla tid. Det enda jag inte lyckats få till är att fixa en screensaver. Jag vill inte ha tres utan en egen bild. Det funkade nämligen i min gamla telefon så tycker det borde funka i min nya. Om jag bara kunde sätta mig med min b-uppsats för vampyrer och skräck kursen också så hade jag känt mig extra flitig.

Nu är nästa projekt att gå till backaplan och hämta färg och spackel och grejs som vi fått av hyresvärden och måla dörrkarmar och liknande. Får se om det blir av idag eller om jag ska återgå till att ta det lugnt igen.


Bilbo tar det lugnt och chillar iaf :)
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0